ԿԱԶՄԱԿԵՐՊԱԿԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒՄ
ՄԱՐԴԿԱՅԻՆ ՌԵՍՈՒՐՍՆԵՐԻ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒՄ
ՀԵՌԱՈՒՍՈՒՑՄԱՆ ՄԵԿԱՄՅԱ ԴԱՍԸՆԹԱՑԻ ԾՐԱԳԻՐ
ԿԱԶՄԱԿԵՐՊԱԿԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒՄ
առարկայի ծրագիր
Աննա Մաքսուդյան, Նանա Հովհաննիսյան, դասախոսներ
Հեռաուսուցման լաբորատորիա, Երևանի պետական համալսարան
1. Առարկայի նկարագրությունը
Կազմակերպական կառավարում առարկան ընդգրկում է այդ գիտաճյուղի ամբողջական հայեցակարգը` հիմունքները, պատմությունը և զարգացման փուլերը, ինչպես նաև հիմնական տեսություններն ու տարրերի կառավարումը:
Քննարկվելիք թեմաների շրջանակում ստացած գիտելիքների արդյունքում ուսանողները կկարողանան հասկանալ, տեսնել և գնահատել կազմակերպությունը ներսից՝ կառավարման տեսանկյունից, որի արդյունքում կգտնեն մի շարք այնպիսի հիմնահարցերի պատասխաններ, ինչպիսիք են՝ ի՞նչ մակարդակներ կան կազմակերպությունում, ինչպե ՞ս է ձևավորվում վարքը, ինչ գործոններ են ազդում դրա վար և որոնք են վարքի դրդապատճառները, ինչպիսի՞ մոտիվացիոն առանձնահատկություններ կան, ինչպե՞ս է ընթանում ինքնաճանաչումը և ուրիշների ճանաչումը, ի՞նչ դեր ունեն ստեղծագործականությունն ու անհատական հատկանիշները, հաղորդակցությունն ու ինտերակցիաները, ի՞նչ որոշումներ են ընդունվում և ինչպե՞ս, որքանո՞վ է կարևորվում առաջնորդի դերը, ի՞նչ է թիմը, ինչպե՞ս արդյունավետ գործել թիմի ներսում, ի՞նչ հատկանիշներ են անհրաժեշտ առողջ թիմ ունենալու և կառավարելու համար, ինչպե՞ս են ծագում և կառավարվում կոնֆլիկտները, ո՞րն է կազմակերպության քաղաքականությունը, ինչպե՞ս է զարգանում կազմակերպությունը և ինչպիսի՞ն է նրա վարկանիշը դրսում:
Ուսանողները միաժամանակ կտիրապետեն աշխատանքային սթրեսները վերահսկելու և մեղմելու, ինչպես նաև հաղորդակցման և սովորելու համար «բաց» լինելու հմտություններին:
Այսպիսով՝ կարելի է եզրակացնել, որ դասընթացի յուրացման արդյունքում ուսանողը՝
- կիմանա կառավարման հիմնական տեսություններն ու տեսական մոտեցումները,
- կհասկանա կառավարման կարևորագույն չափանիշներն ու տարրերը,
- կկարողանա կիրառել կառավարչական հմտությունները:
2. Նպատակն է
- Ուսանողներին ներկայացնել անձի վարքի կառավարման տեսություններն ու մեթոդները,
- Օգնել ուսանողներին ըմբռնել կազմակերպական կառավարման մեխանիզմները,
- ներկայացնել ուսանողներին վարքի կառավարման առանձնահատկություններն երեք մակարդակներով (մակրոմակարդակ, խմբային կամ մեզոմակարդակ, անձի կամ միկրոմակարդակ),
- զարգացնել ուսանողների մոտ կազմակերպական կառավարման հմտությունները, ինչպիսիք են հաղորդակցումը, մոտիվացիան, խմբային աշխատանքը, խմբի զարգացումը, որոշումների ընդունումը, առաջնորդումը և այլն։
3. Գնահատումը
Հաշվի առնելով, որ կազմակերպական կառավարումը հեռաուսուցման առարկա է, ապա գնահատումը կատարվելու է հիմնվելով ձեր գրավոր աշխատանքների վրա:
Շաբաթական գրավոր աշխատանքներ – 60%
Վերջնական գրավոր աշխատանք - 40%
4. Առարկայի ծրագիրը
Դաս 1. Կազմակերպական կառավարման էությունը, անհրաժեշտությունը, մեթոդներն ու սկզբունքները: Կառավարման տեսության ու պրակտիկայի զարգացման փուլերը
Գրականություն
• Սուվարյան Յու.Մ., Մենեջմենթ. - Եր.: Տնտեսագետ, 2009.
• Robert B. Denhardt, Janet Vinzant Denhardt, and Maria P. Aristigueta: Managing Human Behavior in Public and Nonprofit Organizations. - Thousand Oaks: Sage, 2002.
Առաջադրանք` պատասխանեք հետևյալ հարցերին (մինչև 5 էջ)
1. Բացատրեք կազմակերպական կառավարման էությունը և անհրաժեշտությունը
2. Նկարագրեք կազմակերպական կառավարման մեթոդները և սկզբունքները
3. Վերլուծեք կազմակերպական կառավարման զարգացման փուլերը
Դաս 2. Կազմակերպությունների ձևերը, կառավարման մակարդակները: Ինքնաճանաչում և ինքնակառավարում
Գրականություն
• Սուվարյան Յու.Մ., Մենեջմենթ. - Եր.: Տնտեսագետ, 2009.
• Robert B. Denhardt, Janet Vinzant Denhardt, and Maria P. Aristigueta: Managing Human Behavior in Public and Nonprofit Organizations. - Thousand Oaks: Sage, 2002.
Առաջադրանք` պատասխանեք հետևյալ հարցերին (մինչև 5 էջ)
1. Նկարագրեք կազմակերպությունների ձևերը և կառավարման մակարդակները
2. Բացատրեք ղեկավարի գործառույթները և դերը, ղեկավարման հմտությունները
3. Վերլուծեք գլոբալիզացիայի պատասխանը կազմակերպական վարքին
4. Նկարագրեք ինքնաճանաճում, ինքնակառավարում, ինքնագնահատում և ինքնաքննադատություն կազմակերպչական վարքի տեսանկյունից
Դաս 3. Ստեղծագործականություն և կառավարում
Գրականություն
• Սուվարյան Յու.Մ., Մենեջմենթ. - Եր.: Տնտեսագետ, 2009
• Robert B. Denhardt, Janet Vinzant Denhardt, and Maria P. Aristigueta: Managing Human Behavior in Public and Nonprofit Organizations. - Thousand Oaks: Sage, 2002.
Առաջադրանք` պատասխանեք հետևյալ հարցերին (մինչև 5 էջ)
1. Նկարագրեք ստեղծագործականության էությունը, հատկանիշները, տիպերը և խոչընդոտները
2. Վերլուծեք ստեղծագործականության տեսությունները
3. Բացատրեք ստեղծագործականության զարգացման տեխնիկաները
Դաս 4. Սթրեսի և կոնֆլիկտի կառավարումը կազմակերպությունում
Գրականություն
• Սուվարյան Յու.Մ., Մենեջմենթ. - Եր.: Տնտեսագետ, 2009.
• Robert B. Denhardt, Janet Vinzant Denhardt, and Maria P. Aristigueta: Managing Human Behavior in Public and Nonprofit Organizations. - Thousand Oaks: Sage, 2002.
Առաջադրանք` պատասխանեք հետևյալ հարցերին (մինչև 5 էջ)
1. Նկարագրեք սթրեսի էությունը, սիմփթոմները, աղբյուրները և հաղթահարման ճանապարհները
2. Նկարագրեք կոնֆլիկտի էությունը, աղբյուրները և փուլերը
3. Վերլուծեք կոնֆլիկտի տեսական հիմքերը
Դաս 5. Որոշումների ընդունում
Գրականություն
• Սուվարյան Յու.Մ., Մենեջմենթ. - Եր.: Տնտեսագետ, 2009.
• Robert B. Denhardt, Janet Vinzant Denhardt, and Maria P. Aristigueta: Managing Human Behavior in Public and Nonprofit Organizations. - Thousand Oaks: Sage, 2002.
Առաջադրանք` պատասխանեք հետևյալ հարցերին (մինչև 5 էջ)
1. Նկարագրեք որոշումների տիպերը
2. Բացատրեք որոշումների ընդունման մոդելները և դրանց փուլերը
3. Վերլուծեք Հայաստանյան կազմակերպություններում որոշումների ընդունման ռազմավարությունները
Դաս 6. Լիդերություն և թիմային աշխատանք
Գրականություն
• Սուվարյան Յու.Մ., Մենեջմենթ. - Եր.: Տնտեսագետ, 2009.
• Robert B. Denhardt, Janet Vinzant Denhardt, and Maria P. Aristigueta: Managing Human Behavior in Public and Nonprofit Organizations. - Thousand Oaks: Sage, 2002.
Առաջադրանք` պատասխանեք հետևյալ հարցերին (մինչև 5 էջ)
1. Վերլուծեք լիդերության հասկացությունը և լիդերի դերը կազմակերպությունում
2. Նկարագրեք լիդերության տեսական հիմքերը, ոճերը, տիպերը և հատկանիշները
3. Վերլուծեք խմբի և թիմի առանձնահատկությունները
Դաս 7. Հաղորդակցության կառավարում
Գրականություն
• Սուվարյան Յու.Մ., Մենեջմենթ. - Եր.: Տնտեսագետ, 2009.
• Robert B. Denhardt, Janet Vinzant Denhardt, and Maria P. Aristigueta: Managing Human Behavior in Public and Nonprofit Organizations. - Thousand Oaks: Sage, 2002.
Առաջադրանք` պատասխանեք հետևյալ հարցերին (մինչև 5 էջ)
1. Նկարագրեք հաղորդակցության էությունը, տիպերը, խոչընդոտները
2. Բացատրեք ոչ վերբալ հաղորդակցությունը և նրա կարևորությունը
3. Վերլուծեք հաղորդակցության արդյունավետությունը ՀՀ-ում
Դաս 8. Ավարտական քննություն
- Ընտրեք որևէ թեմա, որը քննարկվել է դասընթացի ընթացքում և կատարեք Ձեր սեփական գրավոր վերլուծությունը այդ թեմայի վերաբերյալ (13-15 էջի սահմաններում):